Suna Locatie

Terapia cu laser pentru câini, ce este și ce beneficii are?

terapie laser caini

Ca și medici veterinari, căutăm mereu noi modalități de a îți îngriji câinele, în special în ceea ce privește durerea. Alaturi de alte servicii veterinare, terapia cu laser pentru câini oferă un tratament neinvaziv, fără durere, fără intervenții chirurgicale și fără medicamente, care este utilizat pentru a trata o varietate de afecțiuni. Acest tratament poate fi efectuat împreună cu tratamentele existente.

Cu toții ne bucurăm să avem un animal de companie. Câinele este prietenul cel mai bun al omului, ne oferă iubire neconditiodata permanent și s-a dovedit a fi, de-a dreptul, un antrenor personal antistres.

Prezența unui câine reduce semnificativ tensiunea arterială și nivelurile colesterolului, astfel încât posesorii de câini care suferă un atac de cord descoperă că rata de supraviețuire, un an mai târziu, crește cu 22%, în comparație cu persoanele care nu dețin un câine.

Așa că fa-ți timp să mângâi, să îmbrățișezi și să-l îngrijesti pe prietenul tău care îți alină durerile!

Ce este terapia cu laser pentru câini și cum funcționează?

Tratamentul cu laser pentru câini folosește lumină profund penetrantă pentru a promova un lanț de reacții chimice cunoscut sub numele de foto-bio-stimulare. Terapia laser este o terapie nouă, neinvazivă și nedureroasă, pentru tratarea durerii, a inflamaţiei, a edemelor şi repararea leziunilor superficiale. Emisia laser are efecte rapide asupra inflamaţiei prin stimularea circulaţiei sangvine şi limfatice.

Prin biostimulare, laserul susține refacerea ţesuturilor, formarea de țesut cicatricial, accelerează procesul de vindecare, scade inflamaţia iar în managementul durerii cronice poate oferi rezultate spectaculoase.

Cum ne dăm seama că prietenul nostru canin suferă de durere sau disconfort?

• Postură anormală așezată sau culcată
  • Stare de agitație înainte de culcare sau stare de agitație generalizată
  • Nelinişte
  • Plânsete, gemete sau alte vocalizări
  • Șchiopătare, este incapabil să se ridice sau să se întindă
  • Dificultăți de urcare în mașînă sau coborârea scărilor
  • Stare de apatie, nu va da din coadă
  • Lipsa poftei de mâncare
  • Tremurături

În aceste situații este indicat , ca și urgență, să luăm câinele și să îl ducem la un cabinet veterinar. Personalul medical va efectua anamneza câinelui, eventualele investigații strict necesare și va stabili conduita medicală necesară pentru ameliorarea simptomelor, a afecțiunilor și pentru vindecare.

Care sunt indicațiile terapiei cu laser pentru câini?

Terapia laser pentru câini , este indicată ca și tehnică terapeutică în următoarele cazuri posibile :

• Traumatisme ale sistemului musculoscheletal, leziuni de tendon sau ligament, rupturi musculare, fracturi;
  • Boli inflamatorii: poliartrita reumatoidă , periartrită scapulohumerala, epicondilita, tendinită ;
  • Boli articulare degenerative: coxartroza, gonartroza, spondiloză;
  • Algii de diverse cauze: musculară, articulară, nervoasă;
  • Edeme datorate stazei sau traumatismelor: entorse, luxațîi, posibil în urmă reducerii drenajului limfatic;
  • Leziuni superficiale de diferite cauze: răni, ulcere, arsuri;
  • Diferite infecțîi : gingivite, infecții ORL, infecții anale.

Care sunt avantajele terapiei cu laser pentru câini ?

Peste 90% din pacienţii canini prezintă rezultate pozitive prin ameliorare după a treia ședința, un tratament fiind, în medie, de 10 ședințe. Numărul de ședințe recomandate va diferi în funcție de afecțiunile pre-existente și de starea de sănătate a pacientului. Terapia cu laser pentru câini poate fi utilizată și ca metodă adjuvantă de tratament , în combinație cu alte tratamente pentru grăbirea ameliorării și vindecării. Efectele laserterapiei sunt cumulative, iar condiţiile acute, de obicei, dispar repede, în cadrul unei ședințe de tratament. Afecţiunile cronice pot fi controlate cu tratamente regulate la indicația medicului curant.

Terapia face posibilă obţinerea unui mare număr de efecte terapeutice, având acţiunea antiinflamatorie, antiedematoasă şi analgezică, ceea ce conduce la ameliorări rapide. De aceea terapia laser are următoarele avantaje:

• Este neinvazivă și nedureroasă;
  • Poate fi aplicată animăluțelor de orice vârstă;
  • Timpul de tratament este foarte scurt;
  • Reducerea sau dispariţia durerii, inclusiv cea neuropată, într-un timp scurt;
  • Efect antiinflamator puternic;
  • Îmbunătăţirea imediată a circulaţiei sanguine cu vindecarea consecutivă a leziunilor superficiale, că răni sau ulceraţîi;
  • Vindecarearapidă a fracturilor, luxaţiilor, întinderilor şi contracturilor musculare;
  • Recăpătarea rapidă a integrităţîi structurale a muşchilor lezaţi;
  • Remisia rapidă a edemelor;
  • Spre deosebire de unele soluții farmacologice, nu se cunosc efecte secundare negative.

Cum decurge o ședința de terapie cu laser pentru câini ?

Un tehnician va ține bagheta laser direct peste zona afectată undeva între 3 și 10 minute. Nu există durere asociată tratamentului și majoritatea câinilor se vor relaxa în acest timp. Ameliorarea aproape imediată a durerii îi va permite câinelui să se simtă confortabil și orice anxietate pe care o are inițial va dispărea rapid. De multe ori, unii câini adorm în timpul ședințelor de terapie.

Tratamentul cu laser pentru câini este total nedureros și foarte reconfortant. Pe măsură ce este administrat, câinele poate simți o căldură blândă și liniștitoare, furnicături sau nu are nicio senzație. Terapia cu laser pentru câini este foarte relaxantă. Pe măsură ce zonele dureroase sau inflamate se calmează iar inflamatia și durerea se diminuează, dispar rapid și stările de anxietate și tensiune pe care le poate avea câinele.

Există efecte secundare ale terapiei cu laser pentru câini ?

Tratamentul cu laser pentru câini nu are efecte secundare cunoscute și este considerat sigur și eficient în terapia veterinară.

Co-autor al articolului: Catalin Popescu, Medic Veterinar

Terapia cu laser pentru câini, ce este și ce beneficii are?
Derulează în sus